Obsah
Poskytované služby
- poskytnutí ubytování:
- pomoc při praní a žehlení, při drobných opravách ložního a osobního prádla a ošacení,
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
- pomoc při zajištění obědů, pomoc při nákupu potravin a pomoc při přípravě jídel,
- pomoc při zajištění chodu domácnosti:
- pomoc při běžném úklidu a údržbě domácnosti,
- pomoc při údržbě domácích spotřebičů,
- podpora v hospodaření s penězi včetně pomoc s nákupy a běžnými pochůzkami,
- pomoc při údržbě okolí bytu, domu nebo společných prostor,
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- pomoc při osobní hygieně, při základní péči o vlasy a nehty,
- pomoc při použití WC,
- pomoc při péči o svůj zevnějšek,
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností,
- zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání (finanční gramotnost, seznámení se s dokumenty chráněného bydlení - jak si stěžovat, jaké nebezpečné situace mohou nastat, jak se k sobě máme chovat, apod.),
- podpora v oblasti partnerských vztahů,
- podpora při získávání návyků souvisejících se zařazením do pracovního procesu,
- podpora při smysluplném trávení volného času (volnočasové a zájmové aktivity),
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- doprovázení do zaměstnání, k lékaři, na zájmové aktivity, na úřady a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět,
- podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů (kadeřnické, pedikérské služby, internet a sociální sítě),
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začlenění osob (podpora při začlenění do života ve městě i na vesnici),
- sociálně terapeutické činnosti:
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů (pomoc při řešení konfliktních situací),
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí (pomoc při komunikaci s úřady, soudy, poštou, bankou, orientace ve městě, orientace při cestování a v jízdních řádech, apod.).
SOCIÁLNÍ SLUŽBA NEMŮŽE KLIENTŮM ZAJISTIT:
- 24hodinovou nepřetržitou přítomnost pracovníka,
- pomoc klientovi při činnostech, které zvládne sám,
- poskytování sociální služby bez přiměřeného rizika.